Labels

kész munkáim (57) ajándék (54) hímzés (46) öröm (43) hála (38) babás (37) csak úgy (36) advent (33) eszem-iszom (29) tavasz (24) horgolás (23) születésnap (20) virág (20) gyász (19) utazás (18) évforduló (18) karácsony (16) játék (12) húsvét (9) mackós (9) tél (8) Andi (7) nyár (7) uk (6) LizzieKate (5) Manka minta (4) ima (4) díj (3) kirándulós (3) k��sz munk��im (3) ősz (3) esküvő (2) horgol��s (2) rose sal (2)

Thursday, February 13, 2014

mit sütsz, kis szűcs?

Kenyeret :)
Tegnapi vásárlás egyik hozománya egy fedeles jénai, hogy ezután ne csak zsömléket, hanem kenyeret is tudjak sütni...
Keresgéltem a recepteket, végül a számomra jól (?) bevált szemre, s ész nélkül módszert alkalmazva,
megsütöttem életem első kenyerét :)
Kovászt még csak ezután fogok, így most élesztős kenyér készült, szemem kevesebbnek látta a kelt tésztát, s mivel így túl sok lett volna a jénaiba, cipók is készültek... S még így is túl sok maradt, a bevágás a tetején ezért nem látszik, teljesen kitöltötte az edényt, amiben sült, s a ráncosodás a sütőpapírnak köszönhető...

Szép lett, kopog, puha és a kérge ropogós, szinte tökéletes...
Egy bibi van csupán... nincs benne egy gramm só sem... :))
-ez az ész nélkül része... legközelebb több eszem lesz...:)

 Jó étvágyat!

4 comments:

Monika said...

gyönyörűűűűű!
legutóbbi kenyeremből én is kifelejtettem a sót.:) Azért megettem.-tük.de nem az igazi.:)

Timi said...

Milyen ügyes vagy!!! Én még sose sütöttem kenyeret...pedig nagyon jól néz ki! :o)

Zsuzsa said...

A toszkán kenyér is sótlan, ezért nem penészedik, és klasszul fel lehet használni, ha megszárad. Egyetek belőle bruschettát vagy készíts ribollitát!

Hajni said...

kenyérpizza lett a feléből ma este, isteni!